Moringa infó

Moringa infó

A moringa 6 tudományosan alátámasztott egészségügyi előnye

Az alábbiakban az interneten közzétett tudományos kísérletekkel és vizsgálati eredményekkel alátámasztott megállapítások találhatók, azonban ezek nem a termékeink vizsgálatából levont következtetések.

A moringa (moringa oleifera) olyan növény, amelyet évezredek óta magasztalnak egészségügyi előnyei miatt. Nagyon gazdag egészséges antioxidánsokban és bioaktív növényi összetevőkben. Eddig a tudósok csak a töredékét vizsgálták meg a sok közismert egészségügyi előnyének.

1. A moringa nagyon tápláló

Nagyításhoz klikk a képre

A moringa oleifera egy Észak-Indiában őshonos meglehetősen nagyméretű fa. A fa szinte minden részét fogyasztják vagy hagyományos növényi gyógyszerek összetevőjeként használják. Ez főképpen a levelekre és a hüvelyekre vonatkozik, amelyeket általában India és Afrika egyes részein fogyasztanak.

A moringa levele számos vitamin és ásványi anyag kiváló forrása. Egy csésze friss, apróra vágott levél (21 gramm) tartalma:

  • Fehérje: 2 gramm
  • B6-vitamin: az RDA 19%-a
  • C-vitamin: az RDA 12%-a
  • Vas: az RDA 11%-a
  • Riboflavin (B2-vitamin): az RDA 11%-a
  • A-vitamin (béta-karotinból): az RDA 9%-a
  • Magnézium: az RDA 8%-a

A nyugati országokban a szárított leveleket étrend-kiegészítőként, por vagy kapszula formájában értékesítik.

A fejlődő nemzetek étrendjéből néha hiányoznak a vitaminok, ásványi anyagok és fehérjék. Ezekben az országokban a moringa oleifera számos alapvető tápanyag fontos forrása lehet.

A moringa levelek dúsak sok fontos tápanyagban, beleértve a fehérjét, a B6-vitamint, a C-vitamint, a riboflavint és a vasat

2. A moringa gazdag antioxidánsokban

Nagyításhoz klikk a képre

Az antioxidánsok olyan vegyületek, amelyek a szervezetben lévő szabad gyökök ellen küzdenek. A szabad gyökök magas szintje oxidatív stresszt okozhat, amely krónikus betegségekkel, például szívbetegségekkel és a 2-es típusú cukorbetegséggel hozható összefüggésbe.

A moringa oleifera leveleiben számos antioxidáns növényi vegyületet találtak. A C-vitamin és a béta-karotin mellett ezek a következők:

  • kvercetin: ez az erős antioxidáns segíthet csökkenteni a vérnyomást
  • klorogénsav: a kávéban is nagy mennyiségben található klorogénsav segíthet mérsékelni a vércukorszintet étkezés után

Egy nőknél végzett vizsgálat megállapította, hogy három hónapon keresztül minden nap 1,5 teáskanál (7 gramm) moringa levélpor szedése jelentősen megnövelte a vér antioxidáns szintjét.

A moringa levélkivonat élelmiszer-tartósítószerként is használható. Az oxidáció csökkentésével növeli a hús eltarthatóságát.

A moringa oleifera gazdag különféle antioxidánsokban – beleértve a kvercetint és a klorogénsavat –, továbbá a moringa levélpor növelheti a vér antioxidáns szintjét

3. A moringa csökkentheti a vércukorszintet

A magas vércukorszint súlyos egészségügyi problémát jelenthet. Valójában ez a cukorbetegség legfőbb jellemzője. Az idő múlásával a magas vércukorszint számos súlyos egészségügyi problémát, köztük a szívbetegség kockázatát idézheti elő. Ezért fontos, a vércukorszintet egészséges határértékeken belül tartani.

Érdekes módon számos tanulmány kimutatta, hogy a moringa oleifera segíthet csökkenteni a vércukorszintet. A legtöbb bizonyíték azonban állatkísérleteken alapul. Csak néhány humán tanulmány létezik és ezek általában alacsony szintűek.

Egy 30 nővel végzett vizsgálat kimutatta, hogy három hónapon keresztül napi 1,5 teáskanál (7 gramm) moringa levélpor bevétele átlagosan 13,5%-kal csökkentette az éhgyomri vércukorszintet.

Egy másik kis tanulmány hat cukorbeteg embernél azt találta, hogy az étkezés 50 gramm moringa levéllel történő kiegészítése 21%-kal csökkentette a vércukorszint emelkedését.

A tudósok úgy vélik, hogy ezeket a hatásokat olyan növényi vegyületek okozzák, mint az izotiocianátok.

A moringa levelek csökkent vércukorszinthez vezethetnek, de további kutatásokra van szükség, mielőtt megalapozott megállapításokat lehetne tenni

4. A moringa csökkentheti a gyulladást

A gyulladás a szervezet természetes reakciója a fertőzésekre vagy sérülésekre. Ez egy alapvető védelmi mechanizmus, de jelentős egészségügyi problémává válhat, ha hosszú ideig folytatódik. Valójában a tartós gyulladás számos krónikus egészségügyi problémához kapcsolódik, beleértve a szívbetegségeket és a rákot.

A legtöbb teljes gyümölcs, zöldség, gyógynövény és fűszer gyulladáscsökkentő hatású. Az azonban, hogy milyen mértékben tudnak segíteni, a bennük lévő gyulladáscsökkentő vegyületek típusától és mennyiségétől függ.

A tudósok úgy vélik, hogy a moringa levelekben a fő gyulladáscsökkentő vegyületek az izotiocianátok, de eddig a kutatás csak kémcső- és állatkísérletekre korlátozódott. Meg kell vizsgálni, hogy a moringa oleifera hasonló gyulladáscsökkentő hatással van-e az emberre.

Állat- és kémcsőben végzett vizsgálatok során kimutatták, hogy a moringa oleifera gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik, de ezt a hatást emberen nem vizsgálták

5. A moringa csökkentheti a koleszterinszintet

A magas koleszterinszint a szívbetegségek fokozott kockázatával függ össze. Szerencsére sok növényi étel képes hatékonyan csökkenteni a koleszterinszintet. Ide tartozik a lenmag, a zab és a mandula. Állati és ember alapú vizsgálatok egyaránt kimutatták, hogy a moringa oleifera hasonló koleszterinszint-csökkentő hatással bírhat.

A moringa oleifera csökkentheti a koleszterinszintet, ami mérsékelheti a szívbetegségek kockázatát

6. A moringa megvédhet az arzéntoxicitás ellen

Az élelmiszerek és a víz arzénszennyezése a világ számos részén jelent problémát. Bizonyos rizsféleségek különösen magas mennyiséget tartalmazhat. A magas arzénszintnet való hosszútávú kitettség idővel egészségügyi problémákhoz vezethet.

Tanulmányok a hosszú távú kitettséget a rák és a szívbetegség fokozott kockázatához kötik. Egereken és patkányokon végzett számos vizsgálat kimutatta, hogy a moringa oleifera levelei védelmet nyújthatnak az arzéntoxicitás néhány hatása ellen.

Ezek az eredmények ígéretesek, de még nem tudni, hogy ez igaz-e emberek esetében is.

Állatkísérletek szerint a moringa oleifera védelmet nyújthat az arzéntoxicitás ellen, ezt azonban embereken még nem vizsgálták

Zárszó

A moringa oleifera egy indiai fa, amelynek leveleit évezredek óta használják a hagyományos orvoslásban, számos ismert egészségügyi előnyéből azonban csak néhányat tanulmányoztak tudományosan is.

A tanulmányok máig azt mutatják, hogy a moringa oleifera a vércukor- és a koleszterinszint mérsékelt csökkenését idézheti elő. Antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatása is lehet és véd az arzén toxicitása ellen.

A moringa levelek nagyon táplálóak és hasznosak az alapvető tápanyaghiányban szenvedők számára.




Moringát akarok!

Másról is olvasnék!

Back to top